Het zal jullie niet ontgaan zijn dat er nieuwe ontwikkelingen hebben plaatsgevonden met betrekking tot het Coronavirus. Hierdoor hebben wij ook besloten aanvullende maatregelingen te treffen om medewerkers, klanten en bezoekers zo goed mogelijk te beschermen tegen het coronavirus. Hieronder hebben de belangrijkste maatregelingen toegelicht.
Onze medewerkers
Onze medewerkers zijn ons meest waardevolle “bezit” en zijn de pilaren van onze dienstverlening aan u. Om de continuïteit van onze dienstverlening te waarborgen hebben wij ervoor gekozen om een gedeelte van onze medewerkers vanuit huis te laten werken. Een klein gedeelte van onze medewerkers is wel gewoon aanwezig op de werkvloer. Hierbij hanteren wij wel de adviezen vanuit de Overheid en meer specifiek de RIVM. Wij houden dit nauw in de gaten voor eventuele aanvullende maatregelingen. Wij verzoeken u zoveel mogelijk via de email en het mobiele nummer van onze medewerkers te contacten.
Klantbezoeken
Belangrijk voor u als klant is dat wij onze dienstverlening aan u kunnen blijven verlenen. Zoals eerder beschreven is hiervoor continuïteit nodig. Om dit ook verder te waarborgen hebben wij besloten klantbezoeken naar en van klanten zoveel mogelijk te beperken tot een minimum. Niet omdat we u niet van dienst willen zijn maar omdat dit maatschappelijk op dit moment niet verantwoord zou zijn. Het verspreiden van het virus willen immers allemaal voorkomen. Veel afspraken kunnen gelukkig ook op afstand en zelfs met video-gesprekken. Alleen voor urgente kritieke situaties zullen wij alsnog een afspraak fysiek inplannen.
Onze dienstverlening
Wij streven naar een dienstverlening zoals u van ons gewend bent. Echter door deze ontwikkeling kan het voorkomen dat dit onze dienstverlening enigszins beïnvloed. Wij blijven echter streven naar de best mogelijke dienstverlening ook in deze tijden. Gaan we moeilijkere tijden tegemoet, zeker! Zo zal u ook naar aanleiding van deze situatie voor soms moeilijke beslissingen staan. Schroom dan niet om ons te contacten wij kunnen u hierbij helpen en sparren met u voor gedegen afweging in de vraagstellingen die nu op u afkomen als ondernemer. Van groot belang hierbij is dat u in contact blijft met uw stakeholders om de verwachtingen te managen.
Wat moet ik doen voor het personeel en wat zij zonder werk komen te zitten? Mag ik mijn personeel vragen niet af te reizen naar risicolanden? Wanneer moet ik wel of geen salaris doorbetalen? Mag ik mij medewerkers verplichten naar kantoor te komen of verplichten om thuis te werken? Kom ik in aanmerking voor werktijdverkorting? Dit zijn vragen waar onze arbeidsspecialisten u bij kunnen staan. Voor vragen omtrent personeel en organisatie verzoeken wij u contact op te nemen via (personeelsadvies@bkenp.nl).
Hoe kan ik mijn liquiditeitspositie beter in de gaten houden? Hoe kan ik mijn bedrijf verder optimaliseren? Kan ik reorganiseren? Hoe kan ik mijn debiteurenbeheer extra aandacht geven? Wat kan ik doen inzake mijn voorraad? Kom ik in aanmerking voor de Borgstellingsregeling voor het MKB? Voor vragen omtrent bedrijfsadvies verzoeken wij u contact op te nemen via (bedrijfsadvies@bkenp.nl).
Kan ik mijn contracten met afnemers nakomen? Wat als mijn leveranciers niet leveren? Kan ik contracten ontbinden door deze pandemie (overmacht). Moet ik iets opnemen in nieuw af te sluiten contracten omtrent COVID-19 (het coronavirus)? Dit zijn vragen waar onze juristen u bij kunnen helpen. Voor vragen omtrent juridische aspecten (niet personeel gerelateerd) verzoeken wij u contact op te nemen via (juridisch-advies@bkenp.nl).
Welke fiscale maatregelingen kunnen wij nemen en waar hebben wij aanspraak op? Allemaal vragen waar een ondernemer mee te maken gaat krijgen. Kan ik uitstel van betaling aanvragen? Kan ik betalingsregelingen aanvragen bij de Belastingdienst? Moet ik misschien betalingsonmacht aanvragen? Zijn de opgelegde voorlopige aanslagen nog reëel? Voor vragen omtrent fiscale kwesties verzoeken wij u contact op te nemen via (fiscaal-advies@bkenp.nl).
Onze medewerkers zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om u verder bij te staan bij de vragen die u ons heeft gesteld. U staat er niet alleen voor!
Mocht u naar aanleiding van deze mail nog vragen hebben dan horen wij dat graag.